OSS
Normalt anbefaler vi altid vore kunder at flytte deres domæne til os. Det er væsentlig nemmere at samle alle domæner og webhoteller samme sted, for at mindske forvirring og administration.
Ønsker du alligevel at have dit domæne beliggende hos en anden udbyder, f.eks. hos GratisDNS, og aldrig flytte det til os, alt imens du samtidig har et webhotel hos os - kan du blot vælge at du ikke ønsker at flytte domænet, når du bestiller via vores hjemmeside.
Herved er du fortsat selv ansvarlig for fornyelse og administration af domænet.
Ønsker du senere domænet flyttet til os, bedes du kontakte vores support.
Pas på skrivelser fra Domain Registry of America
Mange firmaer og forbrugere, der har registreret et domænenavn, der ender på ".com" eller ".org", modtager et brev fra Domain Registry of America med overskriften "Domain Name Expiration Notice".
Umiddelbart ligner det en almindelig faktura, og det ser det ud som om man skal forny sit abonnement på domænenavnet hos sin hostmaster. Men der er tale om en fup-faktura. Ved nærmere eftersyn fremgår det nemlig, at det er meningen at man skal skifte hostmaster til Domain Registry of America og sende kreditkortoplysninger m.v retur til firmaet i den adresserede svarkuvert til en adresse i England.
Hvis man ikke ønsker at skifte hostmaster, skal man derfor blot ignorere henvendelsen.
... med andre ord, brænd brevet.
Som beskrevet på siden, så arbejder vi med Open source og oversættelse med sådanne programmer, hvorfor hjemmesiden også får besøg af personer som taler et andet sprog.
Din virksomheds online markedsføring bør altid starte med en søgemaskineoptimering, her får du relevante kunder fra søgemaskinerne via indholdet på din hjemmeside.
At skaber synlighed i søgemaskinerne via virksomhedens eksisterende hjemmeside, og udarbejde en professionel SEO og markedsføringsstrategi, vil løfte hjemmesiden op i resultatlisterne, derved øge besøgstilgangen. Det er der ingen tvivl om, Men til hvilken pris?
Kan det betale sig? Ja og Nej, da det er meget afgørende om du sælger et produkt som skal konkurrer med en masse andre leverandører af samme produkt, eller om din hjemmeside er forbeholdt en forening, en klub eller lignende, for så kan søgemaskineoptimering ikke gøre meget for dig! Lad os se på et eksempel:
Du leder efter en lokal akvarieklub i f.eks. Aalborg, hvad ville du så søge efter? Måske Aalborg akvarieklub!
Din søgemaskine, f.eks. Google vil så liste følgende:
Hvis man besøger Aalborg Akvarieforening's hjemmeside, højreklikker og vælger "Vis sidens kildekode" vil man se at foreningen benytter sig af et CMS script med en indbygget løsning ( i skrivende stund : WordPress 4.4.8 ).
Med et script som GuppY CMS til at håndtere din hjemmeside, vil du få mulighed for at håndtere dine søgeord via Administrations delen, se billede herunder:
Ønsker man at forbedre sine muligheder for at blive set/vist på søgemaskinerne, kræver det at blive fundet/tilmeldt til disse, hvilket kan gøres på flere måder, så som tilkøb via de mange webdesign firmaer som tilbyder SEO løsninger, eller se denne hjemmeside, som også sælger SEO Services, http://www.onlinemarketing.dk/metatags.html
Titlen bør ligge et sted imellem 30 og 55 karakterer.
Metadescription skal være unik og op til 155 karakterer.
Nøgleord kan indsættes som ønsket i forhold til relevans for hjemmesiden, HUSK søgemaskinerne finder hurtig ud af om ord egentlige er aktuelle for din side, og snyd straffes med dårligere placeringer!
Erfaringerne viser at sider der har korrekte og gode metabeskrivelse får flere besøg, det skyldes at der står relevant information til brugerne under søgeresultaterne.
ROBOTS.TXT
Man kan komme langt ved at tilføje en enkelt fil til roden af sin web-hotel server, med navnet robots og af fil-typen .txt : robots.txt
- i denne fil kan du selv tilføje linjer for hvad du ønsker at søgemaskiner skal finde og indekser på din hjemmeside, som f.eks.:
Robots information her kan der skrives til søgemaskinerne med forskellige informationer.
<meta name="robots" content="index, follow"> = Betyder, at siden må indekseres og link på siden skal følges.
<meta name="robots" content="index, nofollow"> = Siden må indekseres, søgerobotterne må ikke følge links på siden, (nofollow).
<meta name="robots" content="noindex, follow"> dokumentet må ikke indekseres, men links må gerne følges, follow
Hvis man ønsker at begrænse en specifik søgemaskine, kan der skrives følgende.
<meta name="googlebot" content="noindex, nofollow, /"> = Google må I dette tilfælde hverken indeksere pågældende dokument,- eller følge de links, der er på den pågældende side.
Mange vil selv kunne udføre de webmaster relaterede opgaver der er omkring en hjemmeside, så en serviceaftale er ikke en nødvendighed. Det vigtigste er at opgaver som sikkerhedsopdateringer, backup og overvågning bliver foretaget, da internettet er i konstant forandring og under press fra forskellige sikkerhedstrusler.
Selv om en serviceaftale ikke er nødvendig, så er det noget de fleste vælger, fordi man således ikke skal bruge interne medarbejder ressourcer på drift og vedligehold af hjemmesiden, og samtidig giver det tryghed når arbejdet udføres af en professionel webmaster.